سفر به هندوستان

سفر به هندوستان

هندوستان کشوری در جنوب آسیا است. این کشور از شمال به چین، نپال و بوتان، از شمال شرقی به بنگلادش و میانمار، از شرق به خلیج بنگال، از جنوب به اقیانوس هند و از غرب به پاکستان و افغانستان محدود میشود. با توجه به بزرگی و اندازه این کشور، مناطق مختلفی با تنوع فرهنگی و زبانی متفاوت در هندوستان وجود دارد که هر کدام از آنها دارای جاذبه های گردشگری و فرهنگی خاص خود هستند.

مناطق دیدنی هندوستان

هندوستان کشوری با فرهنگ و تمدن بسیار قدیمی است و به همین دلیل دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است. در زیر به برخی از مناطق دیدنی مهم هندوستان اشاره شده است:

1- تاج محل: یکی از شاهکارهای معماری دنیا، قصری بزرگ و زیبا در شهر آگرا که به عنوان نماد عشق و عاشقی شناخته میشود.

2- پارک ملی سرینگاری: یکی از شگفتی های طبیعی هندوستان است که با حضور بزرگان ادبیات و فیلم سازی همراه بوده است.

3- راجستان: استانی در شمال غربی هندوستان با باغ ها و امپراطوری های قدیمی که الهام گرفته از فرهنگ هندو بوده اند.

4- پوری: شهری با یکی از بزرگترین معابد هندوئیسم در جهان و مقصدی برای زائرین هندوئیسم.

5- کازیرانگا ملک: این کوه های زیبا در شمال هندوستان واقع شده اند و برای علاقه مندان به طبیعت و کوهنوردی مناسب هستند.

6- بامبی: مرکز تجارت و فرهنگ هندوستان که با پارکهای زیبا، بازارهای چند رنگ و اثرات معماری اروپایی و هندی خود، دیدنی های بسیاری را به توریست ها نشان میدهد.

7- تپه های سنگی هامپی: یکی از جذابترین مناطق باستانی هندوستان است که در دهه ۱۹۸۰ میلادی به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

8- معابد کهن: هندوستان دارای بسیاری از معابد کهن و جذاب است، مانند معبد زرتشتی‌ها در نوش-ایروان، معبد کالیکا در کلکاتا، معبد بودا در سارنات و معبد گانگا در واراناسی.

9- شهرت فیلمی بالیوود: صنعت فیلم در هندوستان بسیار قوی است و شهر مومبای با نام بالیوود به خاطر پرتوان بودن هنرمندان و تولید فیلم‌های برگزیده، به عنوان قطب فیلمی هندوستان شناخته می‌شود.

حقایق هندوستان

هندوستان کشوری است در قاره آسیا با جمعیتی بالغ بر ۱٫۳ میلیارد نفر، که بزرگ‌ترین دمکراسی جهان محسوب می‌شود. هندوستان به لحاظ فرهنگی و تاریخی بسیار پویاست و دارای بیش از ۲۰۰۰ گویش مختلف است. از دیگر ویژگی‌های این کشور می‌توان به وجود مذاهب مختلف (از جمله هندوئیسم، اسلام، سیک، بوداگرایی و مسیحیت) و تنوع طبیعی و جغرافیایی آن (از جمله کوهستان‌ها، صحراها، جنگل‌ها و سواحل) اشاره کرد. هندوستان اقتصادی رو به رشد دارد و در حوزه‌های فناوری، داروسازی، خدمات مالی و صنایع خودروسازی نیز موفقیت‌هایی کسب کرده است.

شهر بمبئی

شهر بمبئی یا مومبای، با جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین شهر هندوستان و دومین پرجمعیت‌ترین شهر جهان محسوب می‌شود. این شهر به عنوان مرکز تجاری و مالی هندوستان شناخته می‌شود و نقش مهمی در رونق اقتصادی کشور دارد. ویژگی‌های مهم شهر بمبئی عبارتند از:

  • مرکز تجاری و مالی: بمبئی به عنوان مرکز تجاری و مالی هندوستان شناخته می‌شود و دارای بزرگترین بورس اوراق بهادار کشور و سازمان بین‌المللی تجارت هند است.
  • فرودگاه بین‌المللی: فرودگاه بین‌المللی چاتراپاتی شیواجی (Chhatrapati Shivaji International Airport) در بمبئی قرار دارد که یکی از پر‌مسافرت‌ترین فرودگاه‌های جهان محسوب می‌شود.
  • فرهنگ و هنر: بمبئی دارای بیش از ۱۰۰ تئاتر، سینما و موزه‌های متعددی است که شهر را به عنوان قطب فرهنگی هندوستان مطرح کرده است.
  • مناظر طبیعی: بمبئی دارای سواحل زیبا، بناهای تاریخی، پارک‌ها و باغ‌های عمومی است که ازجمله آثار باارزش این شهر محسوب می‌شوند.
سفر به هندوستان

سفر به هندوستان بهتر است با برنامه ریزی دقیق و آماده سازی مناسب انجام شود. در ادامه چند نکته مهم برای سفر به هندوستان ذکر شده است:

1- ابتدا باید یک ویزای معتبر برای ورود به هندوستان دریافت کنید. برای این کار، لازم است به سفارت یا کنسولگری هند در کشور خود مراجعه کنید و یا با شماره 37682050-051 تماس گرفته و مشاوره های لازم را از همکاران ما در شرکت آریا گراپ پارت دریافت فرمایید.

2- قبل از سفر به هندوستان، بهتر است در مورد شرایط جوی، فرهنگ و تاریخچه این کشور اطلاعات کافی داشته باشید.

3- برای انتخاب مقصد در هندوستان، بهتر است از نظرات و تجربیات سایر مسافران استفاده کنید و به دنبال جاذبه های گردشگری و شهرهای دیدنی باشید.

4- به دلیل پیچیدگی حمل و نقل در هندوستان، بهتر است برای انتقال از یک شهر به شهر دیگر از خدمات تاکسی و اتوبوس استفاده کنید.

5- همچنین، با توجه به این که غذا و نحوه پخت آن در هندوستان با سایر کشورها متفاوت است، باید قبل از سفر به این کشور در مورد غذاهای محلی و رژیم غذایی مناسب خود آگاه شوید.

با رعایت این نکات، سفر به هندوستان تجربه ای فوق العاده و متفاوت خواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرایط ثبت نام تور

واریز مبلغ 50.000.000 ریال (5 میلیون تومان ) به شماره کارت 6037-6976-4015-9494 بانک صادرات به نام  آقای  سید هاشم فاطمی در زمان ثبت نام و ارسال فیش واریزی جهت تهیه دعوتنامه رسمی از نمایشگاه .

(این مبلغ در صورتی که دعوتنامه اخذ گردد و مسافر اعلام انصراف سفر کند قابل بازگشت نمی باشد .)

  • مبلغ پیش پرداخت سفر پس از اخذ دعوتنامه 300 یورو می باشد  که بایستی توسط مسافر در ابتدا پرداخت گردد .
  • پرداخت مبلغ بلیط پرواز در زمان صدور اخذ میگردد .
  • تسویه کاملا بخش یورویی پکیج قبل از ورود به سفارت بایستی انجام شود  .
  • ورودی سفارت برای وقت عادی 107 یورو ، وقا ویژه 151 یورو بعهده مسافر است .
  • مبلغ 500 هزار تومان جهت اخذ وقت سفارت بعهده مسافر است چون بایستی از کارت خود مسافر به حساب دفتر CKGS واریز گردد .

تعهدات مسافر

  • مسافر بایستی در هنگام تحویل مدارک از طرف شرکت مجری (شامل : دعوتنامه ، کارت نمایشگاه ، واچر هتل ، بیمه و ….)نسبت به ارائه ضمانتنامه خود (براساس اعلام مبلغ توسط مجری اقدام نموده و یا چک صیادی معادل مبلغ ضمانت نامه در وجه مجری به تاریخ 15 روز قبل از سفر ارائه نماید و هنگامی که اقدام به ارائه ضمانت نامه نمود شرکت مجری چک مسافر را عودت خواهد داد . در غیر اینصورت شرکت مجری این اختیار را دارد که چک را به نفع شرکت ضبط نماید .(تمام شرایط این بند در قالب تعهدنامه ای توسط شرکت مجری به مسافر ارائه خواهد شد .)

 

  • میزان مبلغ ضمانت نامه براساس شرایط مسافر بعهده شرکت مجری می باشد .

مبلغ ضمانت نامه برای افراد زیر 30 سال 5.000.000.000 ریال

مبلغ ضمانت نامه برای افراد مجرد بالای 30 سال معادل 4.000.000.000 ریال

مبلغ ضمانت نامه برای زوج ها هر نفر 3.500.000.000 ریال

 

  • درخواست ویزا براساس مدت زمان دعوت نامه خواهد بود . لذا تصمیم گیری در خصوص مدت زمان بیشتر یا کمتر به عهده شرکت مجری نبوده و در اختیار کنسولگری ایتالیا می باشد . در صورت صدور به مدت زمان ویزا بیشتر یا کمتر شرکت مجری هیچگونه مسئولیتی ندارد.
  • باتوجه به افزایش نرخ بلیط پرواز در زمان نزدیک به سفر، مسافر بایستی به صورت دقیق مشخص نماید که بلیط درخواستی قبل از صدور ویزا صادر گردد یا خیر و شرکت مجری هیچ گونه مسئولیتی در قبال افزایش نرخ پرواز به نسبت آنچه که در ابتدای ثبت نام مطرح می­­شود ندارد.
  • در صورتی که مسافر پس از آماده شدن مدارک ویزاشامل : دعوتنامه، ووچر هتل و … (قبل از ورود به سفارت) از ادامه مسیر انصراف دهد مبلغ 150 یورو بابت خدمات ارایه شده کسر و الباقی پیش پرداخت عودت داده می شود .

 

  • در صورت ریجکت شدن از سوی سفارت مبلغ 200 یورو کسر و الباقی عودت داده می شود .

 

  • در صورتی که پس از صدور ویزا، مسافر به هر علتی از انجام سفر انصراف دهد، بایستی کلیه هزینه های پکیج به شرکت مجری پرداخت گردد و پاسپورت مسافر تا پایان اعتبار ویزا در نزد شرکت مجری باقی خواهد ماند.
  • هزینه ورودی سفارت به عهده مسافر می باشد که در صورت ریجکت شدن این مبلغ از طرف سفارت بازگردانده نخواهد شد .
  • بیمه سفر تا سقف 30.000 یورو به عهده مجری و برای مبلغ بالاتر از آن به عهده مسافر می باشد .(پیشنهاد میشود افراد بالای 65 سال از بیمه سفر با سقف 50.000 یورو استفاده کنند.)

تعهدات مجری :

  • مشاوره در خصوص شریط سفر و تهیه مدارک لازم مطابق با استانداردهای سفارت.
  • کنترل کامل مدارک مسافر قبل از ورود به سفارت (در صورتی که به موقع و طبق زمانبندی مجری از سوی مسافر ارائه گردد) و یادآوری جهت رفع نواقص.
  • تهیه دعوتنامه رسمی جهت درخواست ویزا شنگن.
  • ارائه رزرو پرواز جهت سفارت.
  • ارائه واچر هتل بر روی سربرگ رسمی هتل جهت سفارت.
  • تهیه بیمه سفر طبق استانداردهای سفارت.
  • مشاوره در جهت انتخاب بهترین پرواز با قیمت مناسب در زمان درخواست مسافر.
  • برنامه ریزی سفر با بهترین موارد قابل اجرا برای گروه.