هیأت تجاری چه افرادی هستند ؟

گروهی از تجار و بازرگانان شرکتهای کوچک،متوسط،شرکت های بزرگ ، سازمانهای دولتی، موسسات آموزشی و فرهنگی، انجمن ها و تشکلها که معمولا به سرپرستی یک مقام رسمی به یک بازار مشخص جهت رسیدن به اهداف از قبل تعیین شده اعزام می شوند.

اخذ گواهی استاندارد

علامت استاندارد، ضامن کیفیت کالا یا خدمات ارائه شده است. استاندارد به مجموعه­ای از مطالعات گفته می­شود که در آینده مورد استفاده قرار می­گیرند و به نوعی بین محصول خریداری شده و هزینه پرداختی، تعادل برقرار می ­کند. البته لازم به ذکر است که ملاک­های اخذ استاندارد، ثابت نیستند و هر زمانی نیازمند استانداردهای متناسب با خود است.

کالاها و خدمات مرغوب در چهارچوب اصول استاندارد عرضه می­شوند. امروزه، تقریباً همه کشورها دارای استاندارد ملی هستند؛ در این کشورها، سازمان استاندارد ملی بر کیفیت محصول نظارت می­کند که ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اهداف هیأت تجاری

یافتن بازارهای جدید

مذاکرات در زمینه امکان تهیه مواداولیه،کالاهای واسطه ای ویا سرمایه ای از کشور میزبان

مذاکرات برای اعطا یا کسب نمایندگی

کسب آگاهی از وجود موقعیتهای استثنایی برای فروش کالاهای خاص

بازدیدها از کارخانجات، نمایشگاهها، مراکز تجاری و …

ارائه توانمندیهای صادراتی و فرصت های سرمایه گذاری کشور به طرفهای خارجی

مذاکرات مستقیم و کسب اطلاع از نیازهای دقیق خریداران، شناخت شرکتهای خریدار و …

ابعاد تبلیغاتی و رسانه ای حضور هیات در کشور میزبان ( کنفرانس های مطبوعاتی، ملاقات با شخصیت های سیاسی، همایش ها، درج خبر ورود هیات در نشریات کشور میزبان و …)

اهمیت اعزام هیأت تجاری به دیگر کشورها

هیأت های تجاری می توانند به عنوان موثرترین ابزار توسعه صادرات مورد استفاده قرار گیرند مشروط بر آنکه به خوبی سازماندهی شونده در زمان مناسب اعزام گردند، و برای آنان برنامه دقیق، منظم و متنوعی تنظیم گردد. در این راستا بسیاری از کشورها برنامه های مدونی را جهت اعزام هیأت ها به سراسر جهان طراحی نموده و ابزارهای لازم جهت تحقق اهداف اعزام را نیز تدارک دیده اند.

اخذ نشان حلال

حلال نام مجموعه ای از علائم تجاری است که بر روی محصولات غذایی قید می گردد.این نام برگرفته از معنی غذای حلال است که در دین اسلام آمده است . این نشان به عنوان یک نشان جهانی از جانب کشورهای اسلامی مطرح شده است و بر روی موادی از جمله غذا ، دارو ، مواد بهداشتی و مواد آرایشی و … درج می گردد. نخستین بار محصولات غذایی حلال در کشور مالزی پایه ریزی شده است.
به موجب بند 1 آیین نامه ی صدور گواهی حلال ، غذای حلال به خوراکی ها و نوشیدنی هایی اطلاق می شود که بر اساس قوانین اسلامی مجاز دانسته شده و به اصطلاح حلال باشد.

خدمات آریا گراپ در اعزام هیأت تجاری

تحقیق و شناسایی پتانسیل های بالقوه و بالفعل

هماهنگی و برنامه ریزی برای دعوت از تولید کنندگان و بازرگانان

هماهنگی و برنامه ریزی برای دعوت از بازرگانان و تولیدکنندگان کشور مقصد

دعوت از مهمانان عالی رتبه و مقامات کشوری 

برگزاری جلسات و نشست های B2B به منظور تعامل با تجار و بازرگانان

برگزاری ShowRoom به منظور ارائه توانمندی های هیات تجاری 

ارزش و اهمیت اعزام و پذیرش هیأت های تجاری

سفر کردن با قصد و نیت اقتصادی و تجاری زمانی ارزشمند و اثرگذار است که بتوان با سایر تولیدکنندگان محصول و یا خدمات ارتباط برقرار نمود و ظرفیت های موجود را به آنها معرفی کرد و متقابلا از توان و پتانسیل طرف مقابل نیز نهایت استفاده را برد. از این رو برگزاری نشست های مشترک، ارائه محصولات و خدمات در خلال سفر از اهمیتی وافر برخوردار می باشد.گروه آریا گراپ از مجریان اعزام و پذیرش هیأت های تجاری مورد تایید سازمان توسعه تجارت ایران در تلاش است تا با برنامه ریزی برای اجرای هرچه بهتر و حرفه ای تر سفرهای تجاری و با تنظیم نشست های دوجانبه و یا چند جانبه، بهترین تور را برای کارآفرینان و بازرگانان تدارک ببیند.

گواهینامه ISO14001 (گواهینامه محیط زیست)

گواهینامه ISO14001 با عنوان استاندارد سیستم مدیریت زیست محیطی در زمینه مسائل محیط زیست کاربرد دارد. لذا هر مجموعه ایی که مدعی است  دارای گواهینامه ایزو۱۴۰۰۱ می باشد ، بدین معناست که در راستای زمینه فعالیت خود و فرایندهای تعریف شده اش کلیه الزامات مربوط به استاندارد های زیست محیطی را اجرا می نمایدکه این  مجموعه الزامات را ISO14001 می گویند. از آنجا که ISO 14001 از خانواده ISO14000 است لذا در بعضی مواقع به لفظ ISO14000 نیز مطرح می گردد. اما اصطلاح ISO14001 از نظر فنی و بین المللی پذیرفته شده است. این استاندارد برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ تدوین و منتشر شد و تاکنون نیز مورد استفاده قرار گرفته و می گیرد. نکته اساسی اینجاست که بهترین حالت در روند اجرای استاندارد ISO14001،اجرای همزمان و پایاپای  استاندارد سیستم مدیریت کیفیتISO9001 است.همچنین  به دلیل اشتراکات در بعضی از بندهای این دو استاندارد با پیاده سازی هم زمان، از اتلاف وقت و سرمایه پیش گیری  خواهد شد. باید توجه داشت که استاندارد مدیریت زیست محیطی ( ISO14001 ) نیز مانند استاندارد مدیریت کیفیت ( ISO9001 ) برای هر مجموعه ، شرکت و سازمانی کاربرد داشته و نمی توان ادعا کرد که این استاندارد فقط برای بخشی از صنایع آلوده کننده محیط زیست مورد توجه و استفاده قرار می گیرد.

شرایط ثبت نام تور

واریز مبلغ 50.000.000 ریال (5 میلیون تومان ) به شماره کارت 6037-6976-4015-9494 بانک صادرات به نام  آقای  سید هاشم فاطمی در زمان ثبت نام و ارسال فیش واریزی جهت تهیه دعوتنامه رسمی از نمایشگاه .

(این مبلغ در صورتی که دعوتنامه اخذ گردد و مسافر اعلام انصراف سفر کند قابل بازگشت نمی باشد .)

  • مبلغ پیش پرداخت سفر پس از اخذ دعوتنامه 300 یورو می باشد  که بایستی توسط مسافر در ابتدا پرداخت گردد .
  • پرداخت مبلغ بلیط پرواز در زمان صدور اخذ میگردد .
  • تسویه کاملا بخش یورویی پکیج قبل از ورود به سفارت بایستی انجام شود  .
  • ورودی سفارت برای وقت عادی 107 یورو ، وقا ویژه 151 یورو بعهده مسافر است .
  • مبلغ 500 هزار تومان جهت اخذ وقت سفارت بعهده مسافر است چون بایستی از کارت خود مسافر به حساب دفتر CKGS واریز گردد .

تعهدات مسافر

  • مسافر بایستی در هنگام تحویل مدارک از طرف شرکت مجری (شامل : دعوتنامه ، کارت نمایشگاه ، واچر هتل ، بیمه و ….)نسبت به ارائه ضمانتنامه خود (براساس اعلام مبلغ توسط مجری اقدام نموده و یا چک صیادی معادل مبلغ ضمانت نامه در وجه مجری به تاریخ 15 روز قبل از سفر ارائه نماید و هنگامی که اقدام به ارائه ضمانت نامه نمود شرکت مجری چک مسافر را عودت خواهد داد . در غیر اینصورت شرکت مجری این اختیار را دارد که چک را به نفع شرکت ضبط نماید .(تمام شرایط این بند در قالب تعهدنامه ای توسط شرکت مجری به مسافر ارائه خواهد شد .)

 

  • میزان مبلغ ضمانت نامه براساس شرایط مسافر بعهده شرکت مجری می باشد .

مبلغ ضمانت نامه برای افراد زیر 30 سال 5.000.000.000 ریال

مبلغ ضمانت نامه برای افراد مجرد بالای 30 سال معادل 4.000.000.000 ریال

مبلغ ضمانت نامه برای زوج ها هر نفر 3.500.000.000 ریال

 

  • درخواست ویزا براساس مدت زمان دعوت نامه خواهد بود . لذا تصمیم گیری در خصوص مدت زمان بیشتر یا کمتر به عهده شرکت مجری نبوده و در اختیار کنسولگری ایتالیا می باشد . در صورت صدور به مدت زمان ویزا بیشتر یا کمتر شرکت مجری هیچگونه مسئولیتی ندارد.
  • باتوجه به افزایش نرخ بلیط پرواز در زمان نزدیک به سفر، مسافر بایستی به صورت دقیق مشخص نماید که بلیط درخواستی قبل از صدور ویزا صادر گردد یا خیر و شرکت مجری هیچ گونه مسئولیتی در قبال افزایش نرخ پرواز به نسبت آنچه که در ابتدای ثبت نام مطرح می­­شود ندارد.
  • در صورتی که مسافر پس از آماده شدن مدارک ویزاشامل : دعوتنامه، ووچر هتل و … (قبل از ورود به سفارت) از ادامه مسیر انصراف دهد مبلغ 150 یورو بابت خدمات ارایه شده کسر و الباقی پیش پرداخت عودت داده می شود .

 

  • در صورت ریجکت شدن از سوی سفارت مبلغ 200 یورو کسر و الباقی عودت داده می شود .

 

  • در صورتی که پس از صدور ویزا، مسافر به هر علتی از انجام سفر انصراف دهد، بایستی کلیه هزینه های پکیج به شرکت مجری پرداخت گردد و پاسپورت مسافر تا پایان اعتبار ویزا در نزد شرکت مجری باقی خواهد ماند.
  • هزینه ورودی سفارت به عهده مسافر می باشد که در صورت ریجکت شدن این مبلغ از طرف سفارت بازگردانده نخواهد شد .
  • بیمه سفر تا سقف 30.000 یورو به عهده مجری و برای مبلغ بالاتر از آن به عهده مسافر می باشد .(پیشنهاد میشود افراد بالای 65 سال از بیمه سفر با سقف 50.000 یورو استفاده کنند.)

تعهدات مجری :

  • مشاوره در خصوص شریط سفر و تهیه مدارک لازم مطابق با استانداردهای سفارت.
  • کنترل کامل مدارک مسافر قبل از ورود به سفارت (در صورتی که به موقع و طبق زمانبندی مجری از سوی مسافر ارائه گردد) و یادآوری جهت رفع نواقص.
  • تهیه دعوتنامه رسمی جهت درخواست ویزا شنگن.
  • ارائه رزرو پرواز جهت سفارت.
  • ارائه واچر هتل بر روی سربرگ رسمی هتل جهت سفارت.
  • تهیه بیمه سفر طبق استانداردهای سفارت.
  • مشاوره در جهت انتخاب بهترین پرواز با قیمت مناسب در زمان درخواست مسافر.
  • برنامه ریزی سفر با بهترین موارد قابل اجرا برای گروه.