ویزای هنگ کنگ

ویزای هنگ کنگ

اگر قصد سفر به هنگ کنگ را دارید، باید ابتدا با شرایط و الزامات اخذ ویزای هنگ کنگ آشنا شوید. برای اقامت در هنگ کنگ که بیشتر برای مدت کوتاه است، معمولاً نیاز به ویزای توریستی دارید.

ویزای هنگ کنگ یکی از نیازمندی‌های لازم برای ورود به این شهر است. در این مقاله به طور کلی، نحوه‌ی اخذ ویزای هنگ کنگ برای اقامت کوتاه مدت در این شهر را بررسی خواهیم کرد.

ویزا، مجوز ورود به کشورهای خارجی  است که شرایط و مقررات ویژه‌ای برای ورود به آن کشور دارند. ویزا معمولاً توسط سفارت کشور مورد نظر صادر می‌شود و شامل اطلاعاتی مانند مدت اعتبار، تعداد ورود به کشور و منظور از سفر به آن کشور است. هدف اصلی ویزا، کنترل و نظارت بر جمعیت ورودی به کشور و تضمین این است که فرد درست و مجاز وارد کشور شده است

هنگ کنگ، شهری با آسمان خراش های سر به فلک کشیده و مراکز پر زرق و برق، در منطقه ای آزاد قرار گرفته و برای ورود به آنجا، باید ویزای جداگانه ای از سفارت چین دریافت کرد.

انواع ویزای هنگ کنگ : 

 

ویزای توریستی :

برای اخذ ویزای توریستی هنگ کنگ، باید درخواست ویزای خود را به کنسولگری هنگ کنگ در کشور خود یا به صورت آنلاین از طریق وب سایت دولتی هنگ کنگ ارسال کنید. توصیه می‌شود که درخواست ویزای خود را حداقل ۴ تا ۶ هفته قبل از سفر به هنگ کنگ ارسال کنید، تا بتوانید به موقع ویزای خود را دریافت کنید.برای اخذ ویزای توریستی، شما باید دارای پاسپورت با یک مهلت اعتبار حداقل ۶ ماهه، بلیط پرواز رفت و برگشت باشید و هزینه ویزای خود را نیز پرداخت کنید. توجه داشته باشید که این الزامات بر اساس قوانین جدیدی که ممکن است به روز شده باشند، تغییر می کنند.

قوانین مربوط به دریافت ویزا بسته به کشور مقصد، نوع ویزای مورد نظر (مثلاً تجاری، تحصیلی، گردشگری و غیره) و شرایط ویژه متفاوت هستند. با این حال، برخی از قوانین عمومی که برای دریافت ویزا لازم است رعایت شود، عبارتند از:

داشتن گذرنامه اعتباری با حداقل 7 ماه اعتبار باقیمانده

پرداخت هزینه‌ی صدور ویزا

تکمیل فرم درخواست ویزا و ارائه مدارک مورد نیاز، مانند عکس، سوابق تحصیلی و شغلی و مدارک مالی

ارائه دلایل موجه برای سفر به کشور و…

 

 

ویزای تحصیلی :

ویزای تحصیلی هنگ کنگ بسیار اهمیت دارد زیرا این شهر به عنوان یکی از مراکز آموزش عالی در آسیا شناخته شده است. دانشگاه‌های هنگ کنگ معتبر و با سابقه ای درخشان هستند. برخی از آنها در رتبه‌بندی جهانی نیز حضور دارند. همچنین، هنگ کنگ یک شهر بین المللی است و این اجازه را می دهد که دانشجویان بتوانند با فرهنگ های مختلف آشنا شوند و تجربه های خوبی برای زندگی و یادگیری در یک محیط بین المللی داشته باشند. در نهایت، پس از پایان تحصیلات، فارغ التحصیلان می توانند در صنایع مختلفی کار کنند و به دلیل تحصیل در دانشگاه های برتر، در بازار کار ارزشمندتر هستند

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی : 

  • پاسپورت معتبر
  • نامه پذیرش از موسسه آموزشی
  • بیمه پزشکی معتبر
  • مدارک اثبات رزرو بلیط پرواز به هنگ کنگ
  • مدارک اثبات نداشتن سابقه کیفری
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی هنگ کنگ
  • دو عکس جدید از متقاضی ثبت شده در فرم درخواست
  • متقاضی باید یک فرم درخواست کامل درخواست ویزای تحصیلی هنگ کنگ را امضا و مدارک مورد نیاز را ارسال کند.
  • برای متقاضیان زیر 18 سال، مدرک اثبات محل اقامت در هنگ کنگ مورد نیاز است.
  • اسپانسر که حامی دانشجو است باید فرم مربوطه را به طور کامل با امضای روی آن پر کند.
  • مدرک معتبر هر یک از آزمون های انگلیسی مانند آیلتس، تافل به عنوان مدرکی برای تسلط به زبان انگلیسی
ویزای ترانزیت : 

ویزای ترانزیت هنگ کنگ برای افرادی مورد نیاز است که در حال سفر به یک کشور دیگر و بازگشت به کشور خود هستند و نیاز به ترانزیت در فرودگاه هنگ کنگ دارند. برای اخذ ویزای ترانزیت هنگ کنگ، شما باید به صورت آنلاین یا از طریق نمایندگی های دولت هنگ کنگ در کشور خود، درخواست خود را ثبت کنید. باید برای درخواست ویزای ترانزیت، مدارک لازم مانند گذرنامه، بلیط هواپیما و مدارک مربوط به کشور مقصد را تهیه کنید. هزینه ویزای ترانزیت هنگ کنگ برای هر شخص متفاوت است و به وابستگی از مدت زمان ترانزیت، ملیت و وضعیت مالی شما محاسبه می‌شود

لازم به ذکر است که برخی از کشورها به طور معمول درخواست ویزای ترانزیت برای عبور از فرودگاه‌هایشان نمی‌کنند. در صورتی که شما نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد ویزای ترانزیت هنگ کنگ دارید، به سفارت هنگ کنگ در کشور خود مراجعه کنید یا از وبسایت رسمی دولت هنگ کنگ استفاده کنید

 

 

 

ویزای تجاری : 

ویزای کار هنگ کنگ اهمیت زیادی دارد زیرا این شهر یکی از مراکز اقتصادی بزرگ جهان است و در رتبه‌بندی شاخص سال ۲۰۲۱ به عنوان نخستین شهر دنیا در زمینه سطح پایین فساد، رتبه بندی شده است. هنگ کنگ برای بسیاری از شرکت‌های چند ملیتی به عنوان مقصدی برای تأسیس شعبه یا دفتر اصلی خود شناخته شده است. با داشتن ویزای تجاری هنگ کنگ، افراد می‌توانند فرصت‌های شغلی در این شهر را به دست آوردند و از منابع و وام‌های بانکی مرتبط با کار در این شهر نیز بهره‌مند شوند. همچنین، دسترسی به بازار کار جهانی نیز در هنگ کنگ فراهم است و افراد می توانند با کار در این شهر تجربه حرفه‌ای خود را توسعه داده و یک شغل موفق در کشور خود یا در سراسر جهان پیدا کنند

هزینه دریافت ویزا : 

هزینه ویزای هنگ کنگ به نوع ویزای مورد نظر شما و همچنین مدت اقامت در هنگ کنگ متفاوت است. برای مثال، هزینه ویزای تحصیلی برای یک دوره آموزشی یک ساله در هنگ کنگ حدود ۲۰۰ دلار آمریکاست اما هزینه ویزای کار به صورت متغیر با توجه به نوع کار و مدت اقامت محاسبه می‌شود. لازم به ذکر است که هزینه های دیگری مانند هزینه های پرواز، اقامت، بیمه و هزینه های متفاوت دیگر نیز در طول اقامت در هنگ کنگ برای شما پیش خواهد آمد. برای دریافت اطلاعات دقیق تر در مورد قیمت ویزا، به سفارت هنگ کنگ در کشور خود مراجعه کرده یا از وبسایت رسمی دولت هنگ کنگ استفاده کنید.

کارشناسان ویزای شرکت آریا گراپ پارت در تمامی مراحل اخذ ویزا در کنارتان هستند و تعیین وقت سفارت را برای شما انجام می‌دهند و چنانچه سوالی در خصوص مدارک ویزای هنگ کنگ و هزینه ویزای هنگ کنگ داشتید، می‌توانید با شماره 37682050 051 تماس بگیرید و پاسخ سوالاتتان را دریافت نمایید. برای مشاهده تور تجاری هنگ کنگ میتوانید به نمایشگاههای برگزار شده مراجعه فرمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرایط ثبت نام تور

واریز مبلغ 50.000.000 ریال (5 میلیون تومان ) به شماره کارت 6037-6976-4015-9494 بانک صادرات به نام  آقای  سید هاشم فاطمی در زمان ثبت نام و ارسال فیش واریزی جهت تهیه دعوتنامه رسمی از نمایشگاه .

(این مبلغ در صورتی که دعوتنامه اخذ گردد و مسافر اعلام انصراف سفر کند قابل بازگشت نمی باشد .)

  • مبلغ پیش پرداخت سفر پس از اخذ دعوتنامه 300 یورو می باشد  که بایستی توسط مسافر در ابتدا پرداخت گردد .
  • پرداخت مبلغ بلیط پرواز در زمان صدور اخذ میگردد .
  • تسویه کاملا بخش یورویی پکیج قبل از ورود به سفارت بایستی انجام شود  .
  • ورودی سفارت برای وقت عادی 107 یورو ، وقا ویژه 151 یورو بعهده مسافر است .
  • مبلغ 500 هزار تومان جهت اخذ وقت سفارت بعهده مسافر است چون بایستی از کارت خود مسافر به حساب دفتر CKGS واریز گردد .

تعهدات مسافر

  • مسافر بایستی در هنگام تحویل مدارک از طرف شرکت مجری (شامل : دعوتنامه ، کارت نمایشگاه ، واچر هتل ، بیمه و ….)نسبت به ارائه ضمانتنامه خود (براساس اعلام مبلغ توسط مجری اقدام نموده و یا چک صیادی معادل مبلغ ضمانت نامه در وجه مجری به تاریخ 15 روز قبل از سفر ارائه نماید و هنگامی که اقدام به ارائه ضمانت نامه نمود شرکت مجری چک مسافر را عودت خواهد داد . در غیر اینصورت شرکت مجری این اختیار را دارد که چک را به نفع شرکت ضبط نماید .(تمام شرایط این بند در قالب تعهدنامه ای توسط شرکت مجری به مسافر ارائه خواهد شد .)

 

  • میزان مبلغ ضمانت نامه براساس شرایط مسافر بعهده شرکت مجری می باشد .

مبلغ ضمانت نامه برای افراد زیر 30 سال 5.000.000.000 ریال

مبلغ ضمانت نامه برای افراد مجرد بالای 30 سال معادل 4.000.000.000 ریال

مبلغ ضمانت نامه برای زوج ها هر نفر 3.500.000.000 ریال

 

  • درخواست ویزا براساس مدت زمان دعوت نامه خواهد بود . لذا تصمیم گیری در خصوص مدت زمان بیشتر یا کمتر به عهده شرکت مجری نبوده و در اختیار کنسولگری ایتالیا می باشد . در صورت صدور به مدت زمان ویزا بیشتر یا کمتر شرکت مجری هیچگونه مسئولیتی ندارد.
  • باتوجه به افزایش نرخ بلیط پرواز در زمان نزدیک به سفر، مسافر بایستی به صورت دقیق مشخص نماید که بلیط درخواستی قبل از صدور ویزا صادر گردد یا خیر و شرکت مجری هیچ گونه مسئولیتی در قبال افزایش نرخ پرواز به نسبت آنچه که در ابتدای ثبت نام مطرح می­­شود ندارد.
  • در صورتی که مسافر پس از آماده شدن مدارک ویزاشامل : دعوتنامه، ووچر هتل و … (قبل از ورود به سفارت) از ادامه مسیر انصراف دهد مبلغ 150 یورو بابت خدمات ارایه شده کسر و الباقی پیش پرداخت عودت داده می شود .

 

  • در صورت ریجکت شدن از سوی سفارت مبلغ 200 یورو کسر و الباقی عودت داده می شود .

 

  • در صورتی که پس از صدور ویزا، مسافر به هر علتی از انجام سفر انصراف دهد، بایستی کلیه هزینه های پکیج به شرکت مجری پرداخت گردد و پاسپورت مسافر تا پایان اعتبار ویزا در نزد شرکت مجری باقی خواهد ماند.
  • هزینه ورودی سفارت به عهده مسافر می باشد که در صورت ریجکت شدن این مبلغ از طرف سفارت بازگردانده نخواهد شد .
  • بیمه سفر تا سقف 30.000 یورو به عهده مجری و برای مبلغ بالاتر از آن به عهده مسافر می باشد .(پیشنهاد میشود افراد بالای 65 سال از بیمه سفر با سقف 50.000 یورو استفاده کنند.)

تعهدات مجری :

  • مشاوره در خصوص شریط سفر و تهیه مدارک لازم مطابق با استانداردهای سفارت.
  • کنترل کامل مدارک مسافر قبل از ورود به سفارت (در صورتی که به موقع و طبق زمانبندی مجری از سوی مسافر ارائه گردد) و یادآوری جهت رفع نواقص.
  • تهیه دعوتنامه رسمی جهت درخواست ویزا شنگن.
  • ارائه رزرو پرواز جهت سفارت.
  • ارائه واچر هتل بر روی سربرگ رسمی هتل جهت سفارت.
  • تهیه بیمه سفر طبق استانداردهای سفارت.
  • مشاوره در جهت انتخاب بهترین پرواز با قیمت مناسب در زمان درخواست مسافر.
  • برنامه ریزی سفر با بهترین موارد قابل اجرا برای گروه.