آشنایی با ونیز ایتالیا

آشنایی با ونیز ایتالیا

ونیز، جزیره‌ای در شمال ایتالیا و مجموعه‌ای از چند جزیره‌ کوچک است که با کانال‌های آب از هم جدا شده‌اند. این شهر، یکی از رویایی‌ترین و محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا است.کلیساهای باشکوه، قصرهای بزرگ و دیدنی، خیابان‌های باریک و کانال‌های آب، به زیبایی تمام در کنار هم قرار گرفته‌اند و شهری رویایی و زیبا ساخته‌اند که هر گردشگری را مجذوب زیبایی و شکوه خود می‌کند. ونیز دارای آب و هوای معتدل قاره‌ای است. زمستان‌های سرد و مرطوب و تابستان‌های گرم دارد که البته با وجود دریای آدریاتیک ملایم و خنک‌تر می‌شود.(پیشنهاد میکنم قبل از این مقاله، راهنمای سفر به ایتالیا را مطالعه کنید)

تاریخچه ونیز

نخستین سکونتگاه‌های جزیره در تالاب‌ محافظت شده ونیز و احتمالاً در آخرین روزهای امپراطوری روم شکل گرفته‌اند.با این وجود مدت‌ها پیشتر ماهیگرانی برای امرار معاش در این مکان حضور داشتند.ونیز با ساخت ساختمان‌های تجاری و اسکله برای کشتی‌ها، به سرعت از یک جامعه ماهیگیر در جهت تبدیل شدن به یک مرکز تجارت فعال، رشد کرد. به طور همزمان، ونیز نه به عنوان تنها یک شهر بلکه به عنوان یک شهر ایالتی که مرزهایش ماورای تالاب ونیز مانند سکونتگاه‌های امتداد کرانه دالماسی (Dalmatian)، و شهرهای سرزمین اصلی (ایتالیا) مانند ورونا (Verona) و پادووا (Padua) شامل می‌شد توسعه یافته بود. در سال ۱۰۸۲ میلادی ونیز استقلال کامل خود را از امپراطوری بدست آورد، و خیلی زود اقدام به سود بردن از تعمیر کشتی‌ها و عمل کردن به ایجاد فضایی برای استراحتگاه شوالیه‌ها کرد. تمامی این جریانات به رونق ونیز انجامید

شهر ونیز چگونه ساخته شده است ؟

برای ایجاد پی استوار بر روی آب, ستونهای چوبی (شمعک) به داخل ماسه زیر آب طوری فرو برده میشده است که در جای خود محکم باقی بمانند. سپس بر روی این ستونهای چوبی یک پلتفرم چوبی قرار داده میشد و در آخر با مصالح بنایی یک دال و سپس خود ساختمان بنا میگشت.برای ساخت کلیسای سانتا ماریا دلا سالوته از بیش از ۱,۱۰۶,۶۵۷ ستون چوبی به ارتفاع ۴ متر استفاده شده است. تنها قرار دادن ستونهای چوبی (شمعکهای پی) بیش از ۲ سال و ۲ ماه به طول انجامید. علاوه بر آن با توجه به اینکه منطقه خود هیچ منبع چوبی نداشته است, چوب مورد نیاز توسط کشتی از جنگلهای اسلوونیا و کرواسی آورده میشد.راز پایداری این پی های چوبی در غرق کردن آنها در آب شور است؛ پوسیدگی چوب توسط میکروارگانیسمهایی از قبیل قارچها و باکتری ها صورت میگیرد اما با غرق کردن چوب در آب شور و دور نگه داشتن آن از اکسیژن, عمل پوسیدگی رخ نمیدهد.علاوه بر آن جریان مداوم آب املاحی باعث شده که این چوبهای غرق شده به سختی بیشتری رسیده و امروزه همانند سازه های سنگی سخت شوند. با پی بردن به این موضوع که پی های چوبی در آب لاگون به مرور زمان نه تنها پوسیده نشده بلکه محکم تر خواهند شد, ونیزی ها توانستند از سازه هایی بنا کنند که چندین قرن بدون آسیب باقی مانده و امروزه گردشگران, به خصوص مهندسین عمران و معماری را به حیرت در بیاورند.  

جاهای دیدنی ونیز

ونیز شهری پر از جاذبه‌های گردشگری است و در هر گوشه و کنار شهر، جاذبه‌ای دیدنی توجهتان را جلب می‌کند

۱: اولین مکان دیدنی ونیز کلیسای جامع سنت مارک است که یکی از شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های ونیز است. این کلیسا با هنر بیزانسی تزیین شده است و موزاییک‌های تزیینی طلایی نمای کلیسا، از مهم‌ترین جذابیت‌های آن است. وسعتی برابر با ۲۴۰۰ مترمربع از گنبد و دیوارهای کلیسا با موزاییک‌های طلایی پوشیده شده است و بیش از ۲ هزار سنگ قیمتی و جواهر در تزیین فضای داخلی کلیسا به کار رفته است.

۲: میدان سنت مارک: این میدان یکی از بهترین نقاط دنیاست که به غیر از معماری فوق‌العاده و چشم‌نوازش، محلی محبوب برای جمع شدن اهالی شهر، گشت و گذار، خرید، نشستن در کافه‌ها و… است. سه طرف میدان را گذرگاه‌های طاق‌دار احاطه کرده است که زیر آن‌ها مغازه‌های شیک و کافه‌های فوق‌العاده قرار دارد و بهترین مکانش بالای برج ساعت کلیسا میباشد

۳:قصر دوک : قصر دوک یکی از نشانه‌های مهم شهری ونیز و شمال ایتالیا محسوب می‌شود. این قصر محل سکونت دوک ونیز، بالاترین مقام جمهوری ونیز بوده است که در سال ۱۹۳۵ میلادی به‌عنوان موزه بازگشایی شد و امروز یکی از یازده موزه‌ای است که تحت مدیریت بنیاد موزه‌های شهری ونیز قرار دارد

۴: کانال بزرگ: کانال بزرگ ونیز، مهم‌ترین گذرگاه این شهر است که میدان سن مارکو، پل ریالتو و قسمت‌های مختلف ونیز را به هم متصل می‌کند. در طول ۳/۸ کیلومتر این کانال، چهار پل وجود دارد

۵: پل ریالتو: این پل سنگی قوس دار که در سال ۱۵۸۸ و تنها پل کانال بزرگ بوده، دو خیابان بزرگ و شلوغ و تعدادی مغازه‌ را در خود جای داده است. کلیسای سن بارتولومئو که در انتهای این پل قرار دارد، در زمان‌های گذشته، کلیسای تاجران آلمانی ساکن این منطقه بوده است. در طرف دیگر پل ریالتو، یک بازار مواد غذایی شلوغ قرار دارد جایی که اهالی ونیز و سرآشپزان، تازه‌ترین و بهترین محصولات و مواد غذایی تازه و غذاهای دریایی را خریداری می‌کنند

۶:کاخ سانتا سوفیا: این بنا که با نام کاخ طلایی شهرت دارد، میزبان یک موزه‌ هنری است و به‌نحوی بازسازی شده که هم برای نمایش آثار هنری مناسب باشد و هم سبک زندگی مجلل در قرن پانزدهم و شانزدهم را نشان دهد. آثار مشهوری از نقاشان بزرگی مثل برنینی و ون دایک در این موزه به نمایش درآمده است

7:جزایر مورانو و بورانو: مورانو، میزبان کارگاه‌های شیشه‌گری سنتی مشهور ونیز است. این کارگاه‌ها در قرن سیزدهم به این جزیره منتقل شدند تا مرکز ونیز را با بناهای فشرده از خطر آتش‌سوزی کوره‌ها در امان نگه دارند.امروزه اطراف کانال‌ها و گذرگاه‌های آبی این جزیره پر از نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های این آثار شیشه‌ای و بلوری مشهور است. یک موزه‌ شیشه هم در جزیره وجود دارد که در آن می‌توانید بهترین آثار شیشه‌گری ونیز را مشاهده کرد. بورانو یک دهکده‌ کوچک ماهیگیری با خانه‌های رنگارنگ و نقاشی شده است. این منطقه را به خاطر هنر توربافی‌اش می‌شناسند. یک موزه‌ کوچک و مدرسه‌ توربافی در این جزیره شما را با این هنر دیدنی و قدیمی آشنا می‌کند.

۸:کلیسای سانتا ماریا گلوریوسو دی فراری: این کلیسا، یک کلیسای گوتیک است که ساخت آن در سال ۱۳۴۰ آغاز شد و بخش‌های مختلف آن شامل نمای بیرونی، فضای داخلی و دو شاپل در اواسط قرن پانزدهم میلادی به پایان رسید. قرن چهاردهم، این کلیسا از نظر ارتفاع دومین برج کلیسای شهر بود. فضای داخلی این کلیسا به سبک ساده و خاص معمار، بدون تزیینات خاص حفظ شده است ولی در عین حال دارای گنجینه‌های ارزشمند هنری است. یک تندیس چوبی ارزشمند از سنت جان که در سال ۱۴۵۱ ساخته شده در کلیسا نگهداری می‌شود.

۹:کاخ رزونیکو: این خانه‌ مجلل و باشکوه، مثل قصر طلایی که قبلا معرفی کردیم، بهترین جاذبه‌ شهر برای دیدن شکوه و زرق‌و‌برق زندگی اشراف در اواخر قرون وسطی است.امروزه این کاخ میزبان یک موزه از آثار به جامانده از آن دوران است. اشیای لوکس، پوشاک فاخر آن زمان و زیورآلات طلا و نقره از مهم‌ترین بخش‌های اشیای به نمایش درآمده در این موزه است.

۱٠:جزیره تورسلو: جزیره‌ تورسلو در قرن هفتم میلادی پایه‌گذاری شده و در قرن دوازهم میلادی به یکی از شهرهای مهم اقتصادی منطقه تبدیل شده است. اهمیت این جزیره و این دوره‌ تاریخی آن را می‌توانید از کلیسای جامع آن درک کنید که یکی از بهترین نمونه‌های معماری بیزانسی ونیزی است.

۱۱:خانه‌ اپرای تئاتر لا فنیس: تئاتر لا فنیس، یکی از مشهورترین خانه‌های اپرا در ایتالیا است. این خانه‌ اپرا دو بار بر اثر آتش‌سوزی‌های بزرگ در معرض نابودی کامل قرار گرفته است. فضای داخلی آن با رنگ طلایی و مخمل قرمز تزیین شده است

 اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر اقدامی مشاوره ای با کارشناسان آریا گراپ داشته باشید تا با توجه به شرایط، بهترین راهکار و اطلاعات را در اختیارتان قرار دهند. به این نکته نیز اشاره کنیم که مشاوره اولیه ما کاملا رایگان می‌باشد. شرکت آریا گراپ، برگزار کننده انواع تور های تجاری و گردشگری ،شما را در نمایشگاه های خارجی شرکت داده و شما با بازدید از این نمایشگاه ها، با جدیدترین و به روز ترین تکنولوژی دنیا آشنا خواهید شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرایط ثبت نام تور

واریز مبلغ 50.000.000 ریال (5 میلیون تومان ) به شماره کارت 6037-6976-4015-9494 بانک صادرات به نام  آقای  سید هاشم فاطمی در زمان ثبت نام و ارسال فیش واریزی جهت تهیه دعوتنامه رسمی از نمایشگاه .

(این مبلغ در صورتی که دعوتنامه اخذ گردد و مسافر اعلام انصراف سفر کند قابل بازگشت نمی باشد .)

  • مبلغ پیش پرداخت سفر پس از اخذ دعوتنامه 300 یورو می باشد  که بایستی توسط مسافر در ابتدا پرداخت گردد .
  • پرداخت مبلغ بلیط پرواز در زمان صدور اخذ میگردد .
  • تسویه کاملا بخش یورویی پکیج قبل از ورود به سفارت بایستی انجام شود  .
  • ورودی سفارت برای وقت عادی 107 یورو ، وقا ویژه 151 یورو بعهده مسافر است .
  • مبلغ 500 هزار تومان جهت اخذ وقت سفارت بعهده مسافر است چون بایستی از کارت خود مسافر به حساب دفتر CKGS واریز گردد .

تعهدات مسافر

  • مسافر بایستی در هنگام تحویل مدارک از طرف شرکت مجری (شامل : دعوتنامه ، کارت نمایشگاه ، واچر هتل ، بیمه و ….)نسبت به ارائه ضمانتنامه خود (براساس اعلام مبلغ توسط مجری اقدام نموده و یا چک صیادی معادل مبلغ ضمانت نامه در وجه مجری به تاریخ 15 روز قبل از سفر ارائه نماید و هنگامی که اقدام به ارائه ضمانت نامه نمود شرکت مجری چک مسافر را عودت خواهد داد . در غیر اینصورت شرکت مجری این اختیار را دارد که چک را به نفع شرکت ضبط نماید .(تمام شرایط این بند در قالب تعهدنامه ای توسط شرکت مجری به مسافر ارائه خواهد شد .)

 

  • میزان مبلغ ضمانت نامه براساس شرایط مسافر بعهده شرکت مجری می باشد .

مبلغ ضمانت نامه برای افراد زیر 30 سال 5.000.000.000 ریال

مبلغ ضمانت نامه برای افراد مجرد بالای 30 سال معادل 4.000.000.000 ریال

مبلغ ضمانت نامه برای زوج ها هر نفر 3.500.000.000 ریال

 

  • درخواست ویزا براساس مدت زمان دعوت نامه خواهد بود . لذا تصمیم گیری در خصوص مدت زمان بیشتر یا کمتر به عهده شرکت مجری نبوده و در اختیار کنسولگری ایتالیا می باشد . در صورت صدور به مدت زمان ویزا بیشتر یا کمتر شرکت مجری هیچگونه مسئولیتی ندارد.
  • باتوجه به افزایش نرخ بلیط پرواز در زمان نزدیک به سفر، مسافر بایستی به صورت دقیق مشخص نماید که بلیط درخواستی قبل از صدور ویزا صادر گردد یا خیر و شرکت مجری هیچ گونه مسئولیتی در قبال افزایش نرخ پرواز به نسبت آنچه که در ابتدای ثبت نام مطرح می­­شود ندارد.
  • در صورتی که مسافر پس از آماده شدن مدارک ویزاشامل : دعوتنامه، ووچر هتل و … (قبل از ورود به سفارت) از ادامه مسیر انصراف دهد مبلغ 150 یورو بابت خدمات ارایه شده کسر و الباقی پیش پرداخت عودت داده می شود .

 

  • در صورت ریجکت شدن از سوی سفارت مبلغ 200 یورو کسر و الباقی عودت داده می شود .

 

  • در صورتی که پس از صدور ویزا، مسافر به هر علتی از انجام سفر انصراف دهد، بایستی کلیه هزینه های پکیج به شرکت مجری پرداخت گردد و پاسپورت مسافر تا پایان اعتبار ویزا در نزد شرکت مجری باقی خواهد ماند.
  • هزینه ورودی سفارت به عهده مسافر می باشد که در صورت ریجکت شدن این مبلغ از طرف سفارت بازگردانده نخواهد شد .
  • بیمه سفر تا سقف 30.000 یورو به عهده مجری و برای مبلغ بالاتر از آن به عهده مسافر می باشد .(پیشنهاد میشود افراد بالای 65 سال از بیمه سفر با سقف 50.000 یورو استفاده کنند.)

تعهدات مجری :

  • مشاوره در خصوص شریط سفر و تهیه مدارک لازم مطابق با استانداردهای سفارت.
  • کنترل کامل مدارک مسافر قبل از ورود به سفارت (در صورتی که به موقع و طبق زمانبندی مجری از سوی مسافر ارائه گردد) و یادآوری جهت رفع نواقص.
  • تهیه دعوتنامه رسمی جهت درخواست ویزا شنگن.
  • ارائه رزرو پرواز جهت سفارت.
  • ارائه واچر هتل بر روی سربرگ رسمی هتل جهت سفارت.
  • تهیه بیمه سفر طبق استانداردهای سفارت.
  • مشاوره در جهت انتخاب بهترین پرواز با قیمت مناسب در زمان درخواست مسافر.
  • برنامه ریزی سفر با بهترین موارد قابل اجرا برای گروه.