انواع ویزای شینگن؟

انواع ویزای شینگن؟

شینگن به منطقه ای از قاره ی اوپا گفته میشود  که شامل 26 کشور است ،کشور هایی از جمله : اتریش، یونان، سوئد، مالت، مجارستان، جمهوری چک، بلژیک، هلند، سوئیس ، آلمان، نروژ، ایسلند، اسپانیا، پرتغال، دانمارک، ایتالیا، لهستان، استونی، لتونی، لوکزامبورگ، اسلواکی، فنلاند، فرانسه، لیختن اشتاین، لیتوانی و اسلوونی.

بسیاری از کشورهای اروپایی که امروزه نام آنها در این توافقنامه نیست ممکن است در آینده ای نه چندان دور به آن بپیوندند و بدین ترتیب تعداد کشورهای این پیمان بیشتر می شود، رومانی یکی از این کشورها است که در سال های قبل به اتحادیه اروپا پیوست و احتمالا در چند سال آینده تبدیل به یکی از کشورهای حوزه شینگن خواهد شد

به غیر از شهروندان کشورهای حوزه شینگن، افراد خارجی برای تردد در منطقه شینگن برای ویزای شینگن دریافت نمایند، این ویزا در حقیقت همان لیبلی است که در گذرنامه چسبانده می شود و مجوز ورود به این سرزمین ها می باشد.

برای سفر به منطقه شینگن باید از قبل با مراجعه به سفارت کشوری که می خواهید ویزای شینگن را از آن دریافت کنید. درخواست ویزا بدهید و معمولا باید حداقل یک ماه و حداکثر 3 ماه قبل از سفر اقدام نمایید چرا که پروسه درخواست و صدور ویزای شینگن بین دو هفته تا 21 روز طول می کشد و این مدت بسته به کشوری که انتخاب می کنید، متفاوت خواهد بود.

انواع ویزای شینگن : 

1 : ویزای شینگن نوع A : این ویزا رو به عنوان ویزای ترانزیت هم میشناسند. با این ویزا به راحتی میتوانید از طریق هوایی وارد فرودگاه کشورهای عضو شینگن شوید.

2 : ویزای شینگن نوع B : با این ویزا میتوانید از طریق زمینی و هوایی وارد کشورهای عضو شینگن شوید و آنجا را به مقصد دیگری ترک نمایید یادتان باشد نمیتوانید بیشتر از 5 روز در این کشورها اقامت داشته باشید 

3 : ویزای شینگن نوع C : کسانی که میخواهند سفر توریستی یا کاری به کشورهای عضو شینگن داشته باشند باید ازین نوع ویزا استفاده کنند که به 3 دسته تقسیم بندی میشه :

  • ویزای یکبار ورود به محدوده شینگن
  • ویزای دوبار ورود به محدوده شینگن
  • ویزای چندبار ورود به محدوده شینگن

همانطور که از اسم این مدل از ویزاها مشخص است شما با گرفتن هر کدام ازین ویزاها میتواند یکبار،دوبار و یا نهایتا چند بار به کشورهای ناحیه شینگن سفر کنید

4 : ویزای شینگن نوع d :این ویزا برای افرادی صادر میشود که قصد تحصیل و یا کار دارند.به این ویزا،ویزای ملی شینگن نیز گفته میشود

ویزای ملی شینگن به صورت یکبار ورود و چند بار ورود صادر میشه،یکبار ورود مخصوص کسانیه که می‌خواهند مدت کوتاهی را برای تحصیل یا شرکت در یک دوره آموزشی در محدوده شینگن بمانند و چند بار ورود برای کسانی صادر می‌شود که، می‌خواهند در محدوده شینگن سفر کنند؛ اما نمی‌خواهند برای هر بار وارد شدن به یک کشور اروپایی، مراحل اخذ ویزا را از اول بروند.

5 : ویزای شینگن نوع LTV : ویزای LVT که ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای نیز نامیده می‌شود، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید فقط به کشور صادر کننده‌ی ویزا و دیگر کشورهایی که در هنگام صدور ویزا توسط سفارت مشخص می‌شوند، سفر کنید و در واقع اجازه ندارید به دیگر کشورهای حوزه‌ی شینگن وارد شوید.این نوع ویزا در شرایط خاصی صادر میشود شرایطی مانند کمکهای انسان دوستانه و…

مجموعه آریا گراپ پارت با داشتن شناخت کافی درباره‌ی شرایط و قوانین سفر تجاری به کشورهای حوزه‌ی شینگن، شرایط لازم برای اخذ انواع ویزا شینگن را فراهم کرده و با برگزاری انواع تور نمایشگاهی و تور تجاری، شما را با دنیای جدیدی از علم و تکنولوژی آشنا میسازد

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرایط ثبت نام تور

واریز مبلغ 50.000.000 ریال (5 میلیون تومان ) به شماره کارت 6037-6976-4015-9494 بانک صادرات به نام  آقای  سید هاشم فاطمی در زمان ثبت نام و ارسال فیش واریزی جهت تهیه دعوتنامه رسمی از نمایشگاه .

(این مبلغ در صورتی که دعوتنامه اخذ گردد و مسافر اعلام انصراف سفر کند قابل بازگشت نمی باشد .)

  • مبلغ پیش پرداخت سفر پس از اخذ دعوتنامه 300 یورو می باشد  که بایستی توسط مسافر در ابتدا پرداخت گردد .
  • پرداخت مبلغ بلیط پرواز در زمان صدور اخذ میگردد .
  • تسویه کاملا بخش یورویی پکیج قبل از ورود به سفارت بایستی انجام شود  .
  • ورودی سفارت برای وقت عادی 107 یورو ، وقا ویژه 151 یورو بعهده مسافر است .
  • مبلغ 500 هزار تومان جهت اخذ وقت سفارت بعهده مسافر است چون بایستی از کارت خود مسافر به حساب دفتر CKGS واریز گردد .

تعهدات مسافر

  • مسافر بایستی در هنگام تحویل مدارک از طرف شرکت مجری (شامل : دعوتنامه ، کارت نمایشگاه ، واچر هتل ، بیمه و ….)نسبت به ارائه ضمانتنامه خود (براساس اعلام مبلغ توسط مجری اقدام نموده و یا چک صیادی معادل مبلغ ضمانت نامه در وجه مجری به تاریخ 15 روز قبل از سفر ارائه نماید و هنگامی که اقدام به ارائه ضمانت نامه نمود شرکت مجری چک مسافر را عودت خواهد داد . در غیر اینصورت شرکت مجری این اختیار را دارد که چک را به نفع شرکت ضبط نماید .(تمام شرایط این بند در قالب تعهدنامه ای توسط شرکت مجری به مسافر ارائه خواهد شد .)

 

  • میزان مبلغ ضمانت نامه براساس شرایط مسافر بعهده شرکت مجری می باشد .

مبلغ ضمانت نامه برای افراد زیر 30 سال 5.000.000.000 ریال

مبلغ ضمانت نامه برای افراد مجرد بالای 30 سال معادل 4.000.000.000 ریال

مبلغ ضمانت نامه برای زوج ها هر نفر 3.500.000.000 ریال

 

  • درخواست ویزا براساس مدت زمان دعوت نامه خواهد بود . لذا تصمیم گیری در خصوص مدت زمان بیشتر یا کمتر به عهده شرکت مجری نبوده و در اختیار کنسولگری ایتالیا می باشد . در صورت صدور به مدت زمان ویزا بیشتر یا کمتر شرکت مجری هیچگونه مسئولیتی ندارد.
  • باتوجه به افزایش نرخ بلیط پرواز در زمان نزدیک به سفر، مسافر بایستی به صورت دقیق مشخص نماید که بلیط درخواستی قبل از صدور ویزا صادر گردد یا خیر و شرکت مجری هیچ گونه مسئولیتی در قبال افزایش نرخ پرواز به نسبت آنچه که در ابتدای ثبت نام مطرح می­­شود ندارد.
  • در صورتی که مسافر پس از آماده شدن مدارک ویزاشامل : دعوتنامه، ووچر هتل و … (قبل از ورود به سفارت) از ادامه مسیر انصراف دهد مبلغ 150 یورو بابت خدمات ارایه شده کسر و الباقی پیش پرداخت عودت داده می شود .

 

  • در صورت ریجکت شدن از سوی سفارت مبلغ 200 یورو کسر و الباقی عودت داده می شود .

 

  • در صورتی که پس از صدور ویزا، مسافر به هر علتی از انجام سفر انصراف دهد، بایستی کلیه هزینه های پکیج به شرکت مجری پرداخت گردد و پاسپورت مسافر تا پایان اعتبار ویزا در نزد شرکت مجری باقی خواهد ماند.
  • هزینه ورودی سفارت به عهده مسافر می باشد که در صورت ریجکت شدن این مبلغ از طرف سفارت بازگردانده نخواهد شد .
  • بیمه سفر تا سقف 30.000 یورو به عهده مجری و برای مبلغ بالاتر از آن به عهده مسافر می باشد .(پیشنهاد میشود افراد بالای 65 سال از بیمه سفر با سقف 50.000 یورو استفاده کنند.)

تعهدات مجری :

  • مشاوره در خصوص شریط سفر و تهیه مدارک لازم مطابق با استانداردهای سفارت.
  • کنترل کامل مدارک مسافر قبل از ورود به سفارت (در صورتی که به موقع و طبق زمانبندی مجری از سوی مسافر ارائه گردد) و یادآوری جهت رفع نواقص.
  • تهیه دعوتنامه رسمی جهت درخواست ویزا شنگن.
  • ارائه رزرو پرواز جهت سفارت.
  • ارائه واچر هتل بر روی سربرگ رسمی هتل جهت سفارت.
  • تهیه بیمه سفر طبق استانداردهای سفارت.
  • مشاوره در جهت انتخاب بهترین پرواز با قیمت مناسب در زمان درخواست مسافر.
  • برنامه ریزی سفر با بهترین موارد قابل اجرا برای گروه.